معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان طی 5 سال یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در کشور تربیت خواهد کرد، گفت : طرح تابستانه نشاط معنوی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امسال در 1300 امامزاده کشور برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی در گفت و گویی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های قرآنی سازمان اوقاف ، طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم است، اظهارداشت : براین اساس سازمان اوقاف طی 4 سال متعهد به تربیت یک میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور شد که در این مدت یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
 
وی اضافه کرد : با پایان این مدت ، سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه 5 ساله خود از سال 95 تا 99 برای تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ دیگر برنامه ریزی کرد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف، سازمان اوقاف تربیت مربی حفظ قرآن را در دستور کار قرار داد ، افزود : 6 هزار نفر در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن در قم آموزش دیدند و همچنین آموزش مجازی حفظ قرآن نیز از دیگر برنامه های سازمان اوقاف بود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، بسته آموزش غیرحضوری حفظ قرآن رونمایی شد ، افزود : با این بسته افرادی که توانایی حضور در کلاس ها و یا آموزش از طریق فضای مجازی را ندارند ، می توانند با استفاده از این بسته بصورت مکاتبه ای در منزل به حفظ قرآن بپردازند.
 
* برگزاری طرح ملی رحله
 
وی با اشاره به برگزاری  طرحی ویژه برای حفظ قرآن در ایام تابستان افزود : سازمان اوقاف بامشارکت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در مراکز آموزش حفظ شبانه روزی قرآن طی دو ماه در طرح رحله حفظ 4 جزء قرآن را به علاقه مندان آموزش می دهد.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه سال گذشته در این طرح 1500 نفر شرکت کردند ، افزود :پیش بینی می شود امسال در این طرح 2 هزار نفر شرکت کنند .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این طرح امسال در 16 استان کشور برگزار می شود ، افزود : علاقه مندان تا 25 خردادماه فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.
 
* برگزاری طرح نشاط معنوی در 1300 امامزاده
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف برای غنی سازی اوقات فرغت دانش آموزان در ایام تابستان طرح نشاط معنوی را در امامزادگان کشور برگزار می کند ، افزود : امسال این طرح در سه بازه زمانی و در 1300 امامزاده کشور برای جذب هرچه بیشتر علاقه مندان برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : بازه زمانی 75 روزه از 17 خردادماه تا 3 شهریورماه ، بازه زمانی 45 روزه از 17 خردادماه تا پایان تیرماه و بازه زمانی 40 روزه از 19 تیرماه تا سوم شهریورماه برای برگزاری طرح نشاط معنوی انتخاب شده است.
 
وی با بیان اینکه مبلغان اعزامی در این طرح به مدت یک ماه در قم آموزش های لازم را طی می کنند ، گفت : این طرح به منظور اجرای برنامه های آموزشی ، مباحث قرآنی ، حفظ قرآن ، احکام ، اردویی ، کارگاهی و معنوی در امامزادگان برگزار می شود.
/2759/